به تجارت ایران خوش آمدید

سوله سازی کهندژ

 

 سوله سازی کهندژ

 

سوله سازی کهندژ

 

سوله سازی کهندژ با نزدیک ربع قرن تجربه و با کادری متخصص به مدیریت جناب مهندس علی مددی در

زمینه طراحی و ساخت سوله های صنعتی و ساختمانی  پوشش سقف شیبدار سوله و پی تا کلید

مشغول فعالیت می باشد.

سوله سازی کهندژ در راستای اهداف و چشم انداز خود توانسته است در سالهای اخیر با عنایت خداوند

مراحل توسعه و تجهیز کارخانه سوله سازی کهندژ را بخوبی سپری کند و به یکی از قطب های تولید

سوله در کشور تبدیل شود و امروز در زمینه های سوله های شهرکهای صنعتی کشور نامی اشنا جهت

ساخت کارخانه و کارگاه در بخش کشاورزی و دامداری ساخت سوله های مرغداری انبار کشاورزی سوله

پرورش دام و کشتارگاه صنعتی سردخانه های بزرگ و کوچک باشد

 

سخن مدیریت سوله سازی کهندژ

آفریدگار بزرگ را سپاس دارم که در سایه ی عنایت بیکرانش توفیق یافتیم ، از بدو دوران جنگ تحمیلی برای ابادانی و توسعه کشور عزیزمان ایران قدم بر داشته تا کنون خدمتگزار مردم بزرگوار و کارافرینان ارزشمند کشورمان بوده ایم و با پیشرفت کشور پله های رشد و صنعتی سازی را برداشتیم.

  اینجانب به اتفاق زیر مجموعه ی پرسنل اجرایی و مهندسان جوان، خدمتگزاری فنی و حرفه ای را به شما کارفرمایان با کمال صداقت و درستی در انتقال تجربیات خود به شما عزیزان باشیم و در راستای چشم انداز توسعه کشور و ارمانهای شکوفایی ایران اسلامی تلاش کنیم و با هم مرز توسعه را درنوردیم

که شعار ما می توانیم را سر لوحه کارمان قرار داده ایم و خدمت راستین برترین عبادت است

ساخت سوله سمنان سوله سازی کهندژ2

 

سوله به سازه ای با سقف شيب دار گفته میشود که از جزئيات ذيل تشکيل گرديده است:

ستون،رفتر، پرلين، استرات،وال پست،بادبند ،سگراد ،سينه بند ،پيچ و مهره ،سايبان

اجزای تشکیل دهنده سوله

1.ستون

2.رفتر

3. پرلين

4. استرات

5.وال پست

6.بادبند

7.سگراد

8.سينه بند

9. پيچ و مهره

10.سايبان

 

سوله به دليل کاربرد عمدتاً صنعتي از نظر طراحي با ساير سازه ها متفاوت است خصوصاً آنکه قاب ها در اين نوع سازه ها کاملا متفاوت بوده و داراي شيب مي باشند و دهانه ها نيز نسبت به ساير سازه ها بزرگتر است. به دليل بزرگ بودن ابعاد تيرها و ستون ها، جهت ساخت سوله نميتوان از پروفيلهای موجود در بازار استفاده نمود و بايد اقدام به خرید ورق وساخت سوله کرد که اصطلاحاً به نوع ساخت آن تير ورق مي گويند .

انواع سوله :

  • سوله قوسی هلالی شکل(در این نوع رفترها دارای قوس معین می باشد)
  • سوله تک دهانه به صورت ۸
  • سوله دو دهانه به صورت ۸
  • سوله دو يا چند دهنه با ستون مشترک به صورت ۸۸ يا ۸۸۸ يا ۸۸۸۸
  • سوله تمام قوسی (در این نوع ،ستون ورفتر هردو دارای قوس می باشند)
  • سوله چند ضلعي

 

بنر سوله سازی کهندژ

طراحي سوله :

امر طراحي سوله کاريست تخصصی و بسيار دقيق، فاکتورهاي مهمی در طراحي دخيل هستند که بيتوجهی به آنها ميتواند هم هزينه گزافي را به سازنده تحميل کند که صرفه اقتصادي را زير سوال ميبرد و هم ممکن است نتيجه معکوس داده و استحکام و پايداری سازه را تضعيف نمايد وموجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر گردد. براي طراحی يک سوله اطلاعات زير مطلوب است:

۱/ بار برف، بار باد و بار نامتقارن

۲/ ارتفاع جانبي سوله

۳/ مقاومت خاک منطقه موردنظر

۴/ طول دهانه عرضي

۵/ طول دهانه هاي طولي و تعداد قاب هاي طولي در نظر گرفته شده

۶/ آيا جرثقيل در طراحي سوله در نظر گرفته شود يا خير ؟(بله:محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)

۷/ پوشش مورد نظر سقف

۸/ نیروی زلزله

با دانستن اطلاعت فوق و ابعاد در نظر گرفته شده جهت سوله اقدام به طراحي آن مي نماييم که در نهايت تبديل به نقشه اي اجرايي یا شاپ خواهد شد.

اما ساخت ونصب سازه سوله خود ماجرايي ديگر است، در ظاهر آسان اما در باطن مشکل است و تيم های مهندسی وشرکت های کمی هستند که نسبت به ساخت صحیح و ایمن سوله اقدام مي کنند .برش ،مونتاژ ،جوش ورنگ آمیزی (خصوصاً نوع رنگ انتخابی متناسب با مناطق مرطوب)،نصب سوله شامل: رگلاژ و تنظيم قاب هاي سوله کاريست بسيار حساس، همواره در نظر داشته باشيد که مهاربندهای جانبی سوله به سرعت و همزمان اجرا گردند زيرا يکي از نقاط ضعف سازه سوله ضعف پايداري آن در برابر نيروهاي جانبي (مانند باد) است که البته اين امر توسط بادبندهای جانبي کاملا مهار مي گردد اما زمان اجراي آن از اهميت قابل ملاحظه اي برخوردار است.

 

سوله جایگاه بنزین سوله سازی کهندژ3 

سوله به دليل کاربرد عمدتا صنعتي از نظر طراحي با ساير سازه ها متفاوتاست خصوصا آنکه قاب ها در اين نوع سازه ها کاملا متفاوت بوده و داراي شيبمي باشند و دهانه ­ها نيز نسبت به ساير سازه ها بزرگتر است. به دليل بزرگبودن ابعاد تيرها و ستون ها، جهت اجراي اين سازه نمي­توان از پروفيل­هايموجود در بازار استفاده نمود و بايد اقدام به ساخت آنها کرد که اصطلاحا بهآنتير ورقمي­گويند .

 

سوله های صنعتی

از قابهای صنعتی به صورت یک و یا چند دهانه و عموما یک طبقه با سقف های شیبدار برای پوشش دهانه های بزرگ در کارخانه های صنعتی، کشاورزی،انبارها ، تعمیر گاهها و…. استفاده می شود.
در سالهای نه چندان دور برای پوشش دهانه های بزرگ در ساختمان های مورد اشاره از سازه هایی به صورت خرپا استفاده می شد . لیکن امروزه استفاده از قابها با مقطع متغیر و اتصالات ممان گیر در ساخت سازه های صنعتی بسیار متداول است.
استفاده از اعضا با مقطع متغیر در قابهای صنعتی شیب دار این امکان را فراهم می کند که در محل هایی که دارای لنگر خمشی زیادتری هستند ممان اینرسی بیشتر و در نتیجه اساس مقطع بزرگتری وجود داشته باشد سطح مقطع قابهای صنعتی عموما به شکل
I هستند که در آنها ابعاد بال در طول یک عضو ثابت ولی ارتفاع جان بسته به اندتزه لنگر خمشی عضو متغیر در نظر گرفته می شود.
به قابهای صنعتی با مقطع متغیر “سوله ” نیز گفته می شود که در کشور ما کارخانجات متعدد وجود دارند که قابهای صنعتی به شکل سوله را برای دهانه های گوناگون محاسبه ،طراحی واجرا می کنند .
با توجه به پیشرفت فن جوشکاری بیشتر اتصالات در کارخانجات سوله سازی به صورت جوش اجرا می شود و عمدتا مونتاژ و اجرای سوله در محل مورد استفاده توسط اتصالات پیچی در نظر گرفته می شود.

سوله های قوسی سوله سازی کهندژ1