فایر دمپر

فایر دمپر ( دمپر حریق . دمپر دود )
طراحی سیستم کانال کشی، طراحی ،انتخاب و تامین دریچه، دمپر، صداگیر
فایر دمپر - fire damper

دمپر وسیله ای برای تغییر دبی جریان هوای عبوری از داخل کانال که در انواع گوناگون تقسیم بندی میشود، که یکی از انواع این تقسیم بندی نوع بازو وبسته شدن پره ها می باشد.(مدل پره موازی یا مدل پره متقابل)
یکی از مهمترین مدل های دمپر های هوا، دمپر حریق یا همان فایر دمپر می باشد.
این دمپرها بر طبق الزامات طراحی ساختمان در محل دیواره آتش (دیوار جداکننده دو زون یا منطقه مجزا) و همچنین در کانال رایزرهای بین طبقات و در کل در هر مسیری از کانال هوا که دو محیط با کنترل دما ، تهویه و یا کنترل حریق مورد استفاده قرار میگیرد.
در ساخت فایر دمپر بر طبق استانداردهای جهانی ، ضخامت بدنه می بایست دارای حداقل ضخامت 1.5 میلیمتر و ضخامت پره های آن می بایست حداقل 1.25 باشد. ( به همین دلیل قیمت فایر دمپر بیش از 10 درصد گرانتر از دمپرهای معمولی می باشد )
البته ممکن است در بسیاری از پروژه ها به درخواست کارفرما از ورقهای با ضخامت بیشتر و یا متاسفانه با ضخامت کمتر نیز استفاده شود.
این مدل دمپرها در مدل فیوزی و موتوری ساخته میشود.
دمپر ها یکی از مهمترین تجهیزات کنترلی جریان هوا میباشند که در بخش ساختمان ها بخش عمده کاربرد انها در ساختمان های اداری ، ساختمان های تجاری ، هتل ها و بیمارستان ها میباشند .
در حوزه صنعت ، علاوه بر کیفیت هوای ورودی به فضاهای مختلف ،کنترل جریان هوا و همچنین کیفت هوای خروجی از دستگاه های مختلف اهمیت بالایی دارند .
در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین در صنایع نیروگاهی ، تنظیم جریان هوای ورودی و خروجی در فضاهای مختلف به کمک دمپرها سنگین صنعتی صورت می گیرد. با توجه به اقلیم کشور ایران و قرارگیری بخش عمده ای از صنایع نفت و گاز پتروشیمی در جنوب کشور که دارای شرایط ویژه جوی هستند. لزوم طراحی دقیق دمپرهای صنعتی مقاومت در برابر خوردگی و شرایط خاص جوی ، بیش از بیش از پیش آشکار میشود.
علاوه بر این در صنایع معدنی مانند ذوب اهن، سیمان و صنعت مس ، کیفیت های هوای خروجی از دستگاه ها و کانال های تخلیه بسیار مهم است.در بسیاری از این موارد ، با توجه به حجم و سرعت بسیار بالای هوای خروجی از دودکش ها و یا کانال های تخلیه هوا ، لزوم استفاده از دمپر ها کاملا احساس میشود



قیمت: 42000

به روز شده: دوشنبه, 28 اسفند 1402


اطلاعات تماس
نام مسئول: حسین زاده
تلفن ثابت: 09129342880
تلفن همراه: 09129342880
قیمت: 42000
آدرس ایمیل: پست الکترونیک
تاریخ انقضاء: يكشنبه, 23 ارديبهشت 1403
موقعیت آگهی: تهران
آدرس: مطهری

تجارت ایران
www.tejarat-iran.ir