خرید فروش پشم سنگ |پشم سنگ عایق ساختمان|ایران سپاهان پشم سنگ

snti


ورود به سایت این آگهی
بورس پخش و فروش انواع پشم سنگ بصورت کلی و جزیی با بهترین کیفیت استاندارد و قیمت مناسب
تلفن تماس: 021- 55446147 الی 9
همراه : 09191590094
پشم سنگ (به انگلیسی: Rock Wool) عایق حرارتی و صوتی با تحمل دمای ۷۵۰+ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب ۱۳۰۰ و نیز تحمل برودتی آن ۳۰- درجه سانتیگراد است،
ماده اولیه اصلی برای تولید این عایق سنگ بازالت یا دیاباز ، از گروه سنگ های آذرین است که بازمانده فعالیت های آتشفشانی است و در کشورما به وفور وجود دارد.
پشم سنگ و سرباره دارای ضریب انتقال حرارتی بسیارکم بوده و قدرت عایقی آن ۳۳ برابر دیوار بتونی و ۲۲ برابر دیوار آجری است.

کاربرد
پشم سنگ و سرباره در انواع ایزو ترم (پشم خام فله)، ایزو بلانکت (پتوئی)، ایزو پایپ (لوله‌ای)، فنوپانل (تخته‌ای فشرده) و فنوفلت (لحافی) تولید می‌شود و کاربردهای مختلفی دارد، از جمله صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی، صنایع غذایی،، ساختمان و تاسیسات و حتی گلخانه‌های هیدرو پونیک (بسترکشت بدون خاک)

برای کاهش هزینه بالای انرژی در هنگام استفاده از ساختمان‌ها استفاده از عایق‌های حرارتی را ضروری می‌باشد البته استفاده از این عایق ممکن است تا حدودی هزینه ساخت و قیمت تمام شده را بالا برد ولی با نگاهی اینده نگر متوجه خواهیم شد در دراز مدت این کار در هزینه‌ها صرفه جویی شود.[۱]

صرفه جویی در مصرف انرژی به وسیله عایق کاری حرارتی برای محیط زیست نیز سودمند می‌باشد. پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی به وسیله کاهش انرژی مورد نیاز برای گرمایش یا سرمایش ساختمانها، از تصاعد دی اکسید کربن بیشتر از کارخانه‌های تولید برق ممانعت به عمل می اورد. عایق حرارتی پشم سنگ(Rock Wool) متشکل از الیاف معدنی است به همین دلیل گاهی به آن Mineral Wool هم گفته می‌شود. مواد تشکیل دهندهٔ اولیه تولید این عایق، سنگ بازالت است. سنگ بازالت جزء سنگ‌های آذرین است که نتیجهٔ فعالیت‌های آتشفشانی می باشدو در کشور ما به وفور می‌باشد

خصوصیات پشم سنگ و سرباره :

- پشم سنگ و سرباره كاملاً بهداشتی و غیرسمی می‌باشد.
- استفاده از آن در صنعت هیچ‌گونه عوارض پوستی، ریوی و سیلیكوز در پی ندارد.
- هدایت جریان الكتریسیته آن صفر می باشد و كاملاً نارساناست.
- كاملاً قلیایی بوده و بعلت نداشتن كلر، بر روی تمام فلزات بی اثر و بدون خورندگی است.
- به علت وجود عناصر مقاوم بانقطه ذوب بالا از قبیل سیلیسیم، آلومینیوم، كلسیم، آهن و منیزیم در تركیب شیمیایی پشم سنگ و سرباره مقاومت محصولات این شركت در برابر حرارت بسیار بالا بوده و در اصطلاح نسوز می‌باشد.
- - الیافپشم سنگ و سرباره نرم و لطیف است.
- جذب صوت آن فوق‌العاده بوده و عبور صوت از آن در فركانس‌های بالا بسیار ناچیز می‌باشد.
- به علت آنالیز خاص این محصولات در برابر نور خورشید و حرارت‌های لحظه‌ای و دائمی مقاوم و تارهای آن متخلخل نمی‌شود.
- كاربری و استفاده از آن بسیار آسان و مقرون به صرفه است.
- سبكی وزن این محصولات باعث جلوگیری از ایجاد باراضافی در موارد مصرف آن شده است.
- به علت تنوع محصولات و انعطاف‌پذیری آنها، كاربری و استفاده از آن در شرایط و محل‌های مختلف بسیار ساده و امكان‌پذیر می‌باشد. كاربرد و استفاده از عایق‌های صوتی و حرارتی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی نیروگاه‌ها، تأسیسات، صنایع هواپیما، كشتی و اتومبیل‌سازی، صنعت ساختمان، صنایع فولاد و ذوب‌آهن صنایع سیمان و ... هر روز بیش از پیش شده و جایگاه آن در این صنایع از اهمیتی خاص برخوردار گردیده است.

انواع عایق های پشم سنگ از جمله عایق های پشم سنگ تخته ای-پانل دیواری,پشم سنگ فومی-راک فوم, پشم سنگ تخته ای-پانل کف, پشم سنگ تخته ای-پانل خارجی, پشم سنگ تخته ای-پانل حرارتی, پشم سنگ تخته ای-پانل صوتی, پشم سنگ تخته ای-پانل ضد آتش, عایق پشم سنگ-لحافی سبک, عایق پشم سنگ-لحافی صنعتی, عایق پشم سنگ-پتویی, عایق پشم سنگ-لوله ای, عایق پشم سنگ-فله ای و انواع محصولات دیگر را دارا می باشد.

روش تولید پشم سنگ به این صورت است که ابتدا سنگ بازالت در درمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می شود و به صورت سیلیکات مذاب در می آید و سپس مذاب بدست آمده تحت روشهای خاصی به الیافی به قطر حدود 6 میکرون تبدیل میشود که مجموعه این الیاف پشم سنگ را تشکیل می دهد. پشم سنگ را می توان با چگالیهای مختلف،ابعاد و اندازه های متفاوت و در شکلهای متنوع تولید نمود. دامنه محصولات پشم سنگ از پشم خام که بصورت تزریقی در محفظه های دیواره ای وارد می شود، تا به شکلهای لوله ای،تخته ای، لحافی و پتویی گسترده بوده و محصولات می توانند دارای پوشش خارجی و یا بدون آن عرضه شوند.پشم سنگ آسیبی به پوست نمی رساند و باعث سوزش آن نمی شود, همچنین با تمام مصالحی که در ساختمان و صنایع به کار می روند سازگار است و تماس آن با این مصالح مشکلی به وجود نمی آورد. اینعایق حرارتی و صوتی با تحمل دمای ۷۵۰+ درجه سانتیگراد و نیز تحمل برودتی آن ۳۰- درجه سانتیگراد است، پشم سنگ دارای ضریب انتقال حرارتی بسیارکم بوده و قدرت عایقی آن ۳۳ برابر دیوار بتنی و 22 برابر دیوار آجری است.
عایق های پشم سنگ یا پشم معدنی نزدیک به 44% کل عایق های بکار رفته در صنایع مختلف و ساختمان ها را شامل می شوند.

کاربرد پشم سنگ
پشم سنگ و سرباره در انواع ایزوترم (پشم خام فله), ایزو بلانکت (پتوئی), ایزو پایپ (لوله ای), فنو پانل (تخته ای فشرده) و فنو فلت (لحافی) تولید می شود کاربردهای مختلفی دارد,عایق های پشم سنگ از جمله صنعت ساخت وساز,صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی,نیروگاهی , صنایع غذایی , ساختمان و تاسیسات و حتی گلخانه های هیدرو پونیک (بستر کشت بدون خاک) و صنایعی که در آنها درجه حرارت بسیار بالایی وجود دارد, کوره ها و اجاق ها, کانال های هوای گرم,گازهای شیمیایی و دودکش ها, مخازن روغن,دیگ های بخار و پاتیل های مذاب و زمینه های متنوع دیگر می شود. ضریب مقاومت حرارتی پشم سنگ تا 8 برابر بیشتر از بتون غیر مصلح است همچنین هزینه پشم سنگ از بسیاری از عایق های پلیمری یا ارگانیک کمتر بوده و در دسترس ترین عایق برای صنایع داخلی محسوب می شود.
از بهترین عایق های متداول برای عایق کاری سقف سوله و شیروانی، عایق پشم سنگ می باشد. این عایق بصورت رولی با روکش فویل آلومینیوم مسلح در دسترس است. اکثر کارخانه های تولیدکننده پشم سنگ این محصول را با عرض 120 سانتیمتر و طول 10 متر عرضه می کنند. دانسیته یا همان چگالی این عایق 50-30 کیلوگرم بر متر مکعب است که بسته به نوع کاربری و محل استفاده، دانسیته آن تعیین می شود. ضخامت این عایق در تمامی دانسیته ها 50 میلیمتر یا 2 اینچ می باشد.

کاربردهای دیگر عایق لحافی یا رولی در کانال های گردش سیالات، سیستم های تهویه مطبوع، ساختمان های صنعتی و مسکونی است.
دفتر فروش: 021 55446147 -9
همراه : 09191590094

ویژگی عایق پشم سنگ

مهمترین ویژگی پشم سنگ، مقاومت زیاد آن در برابر آتش می‌باشد. پشم سنگ نمی‌سوزد، بنابراین می‌توان آن را به عنوان ماده‌ای محافظ در برابر آتش سوزی استفاده کرد. بیشتر کشورها تخفیف‌های ویژه‌ای برای بیمه ساختمان‌هایی که عایق ان‌ها با پشم سنگ باشد فرض می‌شود.

عایق پشم سنگ برای رشد آفت، قارچ، باکتری و حشرات موذی محیط نامناسبی می باشدو به عنوان یک ماده غیرآلی در برابر این انگل‌ها ایمن است. پشم سنگ در بین انواع عایق‌هایی که تا امروز درجهان ساختند، بی‌ضررترین آنهاست و با محیط زیست کاملا سازگاری دارد.

پشم سنگ برخلاف عایق‌های حرارتی دیگری در این گروه، به پوست آسیبی نمی‌زند و باعث سوزش آن نیزنمی‌شود. سازگاری با تمام مصالحی که در ساختمان و صنایع به کار می‌روند، دارد و برخورد این عایق با این مصالح مشکلی ایجاد نمی‌کند.[۱]
امتیازات پشم سنگ

عایق حراتی پشم سنگ بصورت ماده‌ای با ویژگی‌های مشخص و استاندارد در کشور تولید می‌شود.
پشم سنگ به وسیله سایر مواد شیمیایی و یا میکروارگانیسم‌ها تجزیه و خراب نمی‌شود.[۲]
پشم سنگ هوادهی ریشه در آن بخوبی انجام می‌گیرد.
پشم سنگ به خاطر حفظ رطوبت کافی، گیاهان تحت تاثیر کم آبی موقت کمتر قرار می‌گیرند.
پشم سنگ ماده‌ای عاری از عوامل آلوده کننده، سبک، استریل می‌باشد.[۱]

عملکرد در برابر آتش

از ویژگی‌های مهم عایق پشم سنگ، مقاومت در برابر آتش می‌باشد. عایق حراتی پشم سنگ به مثابه نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته می‌شود چون آتش گیر نمی‌باشد و شعله ور نمی‌شود. هنگام بروز حریق سازه‌های فلزی (جذب حرارت زیاد و داغ شدن)، مقاومت مکانیکی خود را از دست داده و کل سازه فرو می‌ریزد. بنابراین ازعایق پشم سنگ برای عایق کاری سازه‌های فلزی استفاده می‌گردد (ستون‌ها و تیرهای ساختمان را با پشم سنگ با روش‌های مناسب عایق کاری می‌کنند) و حتی تا ده ساعت در صورت تداوم حریق برای سازه هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.[۱]
ویژگیهای آکوستیکی

عایق پشم سنگ دارای ویژگیهای آکوستیکی (با کاهش انتقال صدا و جذب صدا) نیز می‌باشد. عایق پشم سنگ در جذب و کاهش صدا بازدهی بالایی دارد واز عایق پشم سنگ در استودیوهای صدابرداری، فرودگاه‌ها، زیر ریل‌ها و در ایستگاه‌های متروی داخل شهری به منظور جلوگیری از انتقال ارتعاشات و صدا استفاده می‌شود. آزمایش‌های اخیر این نکته را بازتاب می‌کند که می‌توان به کاهش صدا تا تراز مورد نظر رسید (با طراحی و نصب عایق‌ها همچنین قرار دادن فاصله هوای مناسب در پشت عایق صدا)، ضریب جذب عایق بندی آن را به میزان فزاینده‌ای بالا برد.[۱]

تلفن خرید : 021 -55446147 الی 9
موبایل : 09191590094


به روز شده: دوشنبه, 27 فروردين 1403


اطلاعات تماس
نام مسئول: fahimi
تلفن ثابت: 02155446147
تلفن همراه: 09191590094
آدرس ایمیل: پست الکترونیک
تاریخ انقضاء: پنجشنبه, 09 اسفند 1403
موقعیت آگهی: تهران
آدرس: ازادگان بازار اهن مکان فاز 5 غربی
وب سایت: www.dejgostar.ir


تجارت ایران
www.tejarat-iran.ir