به تجارت ایران خوش آمدید

مهندس الوانکار

نام شرکت :
نام مسئول : مهندس الوانکار ,
ایمیل : پست الکترونیک
تلفن تماس : - 09123046459
نمابر :
آدرس :
وب سایت : www.bkpars.ir
زمینه فعالیت
در صنعت ساختمان سازی یکی از دغدغه های مهم مهندسین معمار، سازه و کارفرمایان استفاده از مصالح مناسب و موجود در بازار در احداث ساختمان های مختلف از جمله منازل مسکونی، تجاری، صنعتی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مراکز تفریحی و موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی است.

از منظر مهندسین معماری و طراحی استفاده از مصالح مناسب با توجه به زیبایی، شکل گیری، و انعطاف پذیری مناسب، دوام و و سختی برای اجرای دیوارهای داخلی و سقفها دارای اهمیت بیشتری است. از نظر مهندسین سازه وزن سبک، شکل پذیری مناسب، سازگاری با اجزاء غیر سازه ای، تغییر طول کم در تغییرات دمایی، مقاومت در برابر بارهای وارده، کاهش خسارات ناشی از سوانح و حوادث غیرمترقبه از قبیل باد، باران، سیل، طوفان و زلزله و غیره از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از منظر کارفرمایان استفاده از مصالح مناسب و مقاوم و ایمن در برابر آتش سوزی و انتقال حرارت، رطوبت، صوت مناسب، رفتار سازه ای مناسب در حوادث غیر مترقبه و همچینین سرعت اجرا، سهولت در انجام تعمیرات با پرت مصالح و هزینه کم در زمان کوتاه، استقامت در زمان بهره برداری معین از ساختمان، تخریب کم، زیبایی و دوام بیشتر و سایر موارد دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از نظر پیمانکاران استفاده از مصالح با دقت اجرای کافی، انعطاف پذیر از نظر ایجاد تغییرات و خطای کم، نصب سریع و آسان، استفاده از نیروی اجرایی کمتر و زحمت کمتر و سود بیشتر در اولویت و مورد نظر می باشد. یکی از سیستم هایی که با توجه به دیدگاه های فوق تولید و به بازار عرضه شده است سیستم ساختار خشک می باشد که در زمان های قدیم به فرم هایی از قبیل فیبر نئوپان، چوب، تخته سه لایی و چند لایی به عنوان جدا کننده ها در صنعت ساختمان سازی و تزئینات داخلی استفاده می شده است که هم اکنون نیز استفاده از این گونه مصالح ادامه دارد که از معایب آن آتش زا بودن آنهاست برای رفع این اشکال حدود 50 سال قبل در کشورهای پیشرفته تحول جدیدی در این سیستم به وجود آمد و ترکیبی از مصالح گچ با پوشش مقوایی در دو طرف تولید شد که علاوه بر رفع عیب قابل اشتعال بودن آن به عنوان عایق صوت نیز مورد استفاده قرار گرفت. به دلیل مزایا و قابلیت های زیاد این سیستم در منازل مسکونی و ساختمان های تجاری به میزان نود درصد مورد استفاده قرار گرفت. یکی از فعالان تولید سیستم درای وال در سطح بین المللی شرکت کناف آلمان می باشد.

از اصول مهم این شرکت تاسیس واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این تولیدات وجود داشته باشد. در این راستا واحدهای متعدد تولیدی این گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا در حال احداث می‌باشد که نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی با کیفیت ممتاز برای برآورده کردن نیازهای فردای این جوامع می‌باشد. شرکت کناف در ایران در سال ۱۳۵۵ به نام شرکت وال بورد ایران و با هدف تولید شش میلیون متر پانل گچی توسط بخش خصوصی تاسیس گردید.

مراحل راه‌اندازی این شرکت در خلال انقلاب اسلامی متوقف شد، تا اینکه در سال ۱۳۵۹ تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفت و در سال ۱۳۶۰ نام آن به روکش گچ ایران تغییر پیدا کرد. در سال ۱۳۶۵ قسمت اعظم سهام شرکت به بانک مسکن انتقال یافت و این شرکت در سال ۱۳۶۹ به تولید رسید، ولی متاسفانه به علت عدم دسترسی به تکنولوژی مناسب محصولات آن از کیفیت خوب برخوردار نبود، تا اینکه سهام متعلق به بانک مسکن در سال ۱۳۷۴ به شرکت کناف آلمان واگذار شد. این شرکت هم اکنون با مالکیت کناف آلمان مشغول به فعالیت می‌باشد.

نام کناف در واقع نام خانواده و موسسه‌ای با فعالیت‌هایی در سطح بین‌المللی و ویژگی‌های ممتاز می‌باشد. از ویژگی‌های این شرکت سرعت در تصمیم گیری، ابداع و نوآوری در صنعت ساختمان، سرمایه‌گذاری‌های پیوسته و حمایت از ایده‌های نوین کارکنان آن است که آن را از سایرین متمایز ساخته است. این شرکت توسط برادران کناف، کارل و دکتر آلفونس در سال ۱۹۳۲ بنیانگذاری شد و هم اکنون فرزندان این دو یعنی نیکلاس و بالدوین کناف به طور مشترک و با هماهنگی سایر اعضای خانواده کناف این گروه را رهبری می‌کنند.

کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین‌المللی در زمینه‌های زیر فعالیت دارد:

1- صفحات مسلح سیمانی کناف یا آکواپانل
2- AquaPanel دیوارهای جداکننده داخلی کناف با گچ برگ
3- دیوارهای پوششی کناف
4- دیوار دکوراتیو کناف و سقف دکوراتیو کناف
5- سقف های کاذب مشبک کناف
6- سقف های کاذب یکپارچه کناف با گچ برگ
7- سیستم های ایمنی ساختمان در برابر حریق صفحات مسلح سیمانی کناف یا آکواپانل

Aquapanel ترکیب فشرده از سیمان پرتلند و مواد افزودنی ترکیبی خاص است و دو طرف آن توسط شبکه ای از فایبر گلاس (الیاف شیشه) مسلح شده است از موارد کاربرد این سیستم در فضاهایی است که مستقیماً در معرض رطوبت قراردارد. به طور مثال در فضاهای استخر با رطوبت نسبی بیش از 90% ضخامت این صفحات مسلح سیمانی 12.5 میلیمتر و وزن آنها 15 تا 16 کیلوگرم بر متر مربع است.

دیوارهای جدا کننده داخلی کناف: از این سیستم کناف به منظور تفکیک فضاهای داخلی و تیغه گذاری استفاده می شود. ضخامت پانل های گچی mm9.5 ، 12.5، 15 و 18 و وزن آنها 5.3 تا 16 کیلو گرم بر متر مربع و در 4 نوع دسته بندی می شود:

الف) پانل گچی ساده کناف RG
ب) پانل مقاوم در برابر رطوبت کناف MR
ج) پانل مقاوم در برابر حریق کناف FR
د) پانل مقاوم در برابر حریق و رطوبت کناف FM

دیوارهای پوششی کناف جهت بازسازی و پوشش دیوارهای بنایی، بهسازی حرارتی و صوتی ساختمانها یا ایجاد فضا جهت عبور تاسیسات و غیره به کار می روند که به دو شیوه اجرا می شود:

الف) دیوار پوششی بدون سازه کناف: صفحات گچ برگ کناف به وسیله چسب خمیری مخصوص پرلفیکس مستقیماً به دیوار زمینه متصل می شوند محل اتصال صفحات گچ برگ توسط بتونه مخصوص درزگیری شده است و در انتها سطح یکپارچه خاص می شود.
ب) دیوار پوششی با سازه کناف: به وسیله پروفیل یک زیرسازی مناسب انجام شده و پانل های گچی بر روی زیرسازی پیچ شده و به وسیله بتونه مخصوص فاصله درز بین صفحات گچ برگ توسط بتونه مخصوص درزگیری شده است و در انتها سطح یکپارچه حاصل می شود.

پانل های گچی انعطاف قابل توجهی در اجرای انواع طرح های دکوراتیو دارند و طرح های گوناگون معماری توسط این ساختار قابل اجرا است.

سقف کاذب مشبک کناف: متشکل از شبکه به هم پیوسته سازه های سپری (T شکل) و قالب های گچی است که به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل شده و قالب های گچی درون این شبکه قرار می گیرد. سرعت اجرای آن نصب و تعمیر و نگهداری آسان و دسترسی به فضای تاسیساتی پشت آن از مزایای این ساختار است این قالب های گچی که به آن تایل گفته می شود در انواع ساده و آکوستیک به ابعاد 60*60 تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از خاصیت های تایل های آکوستیک قابلیت جذب صوت بالای آنهاست و در ساختمان های نظیر استدیوها، آمفی تئاتر، سینما، تئاتر و دفاتر کار کاربرد دارد.

سقف کاذب یکپارچه کناف از اتصال گچ برگ به زیر سازی فولادی سبک که به سقف اصلی متصل می باشد تشکیل شده. از امتیازها و ویژگی های این ساختار انعطاف پذیری از نظر اجرای انواع معماری در ساخت سقف های تزئینی (دکوراتیو)، اجرا سریع و آسان، دست یابی به مشخصاتی نظیر عایق صوت و حرارت و مقاومت در برابر حریق و رطوبت و عبور آسان تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. سیستم های کناف به منظور حفاظت ساختمان در برابر حریق جهت حفاظت اعضای حساس و پوشش آنها در برابر حرارت مستقیم آتش تا 180 درقیقه نظیر حفاظت تیرها و ستون ها و سازه های فولادی و پوشش داکت ها و کانال های تاسیساتی. این پوشش این اجزا با با استفاده از گچ برگ های FR و FM صورت می پذیرد.

مزایای سیستم کناف و مقایسه با سایر مصالح مشابه با بررسی شرایط پروژه و کارفرما و همچنین مزایا و معایب و قیمت هر کدام از مصالح می توان بهترین آنها را متناسب با پروژه برگزید.

1-سرعت اجرای بیشتر کناف نسبت به سایر مصالح و سرعت اجرایی، یکی از عواملی که بر سرعت اجرای کار تاثیر گذار است میزان سبکی مصالح است . مصالح سبک توسط کارگران با راحتی و سرعت بیشتری حمل و اجرا می شود. هم چنین ابعاد قطعات به کار برده شده و نحوه نصب آن ها در سرعت اجرا تاثیرگذار است .اگر در ساخت دیوارهای داخلی از سیستم کناف استفاده شود مرحله گچ و خاک و زمان خشک شدن نازک کاری جهت رنگ آمیزی خصوصا در ماه های سرد سال حذف می شود که باعث افزایش سرعت کار می شود و کاهش هزینه می شود. سیستم کناف بوسیله پیچ و مهره نصب می شود ،عدم استفاده از ملات در سیستم کناف نیز باعث افزایش سرعت کناف نسبت به سایر مصالح شده است. امکان اجرای همزمان تاسیسات برقی و مکانیکی همزمان با اجرای تیغه ها با استفاده از فضای خالی میان تیغه ها از دیگر عوامل افزایش سرعت اجرای ساختمان است.

2-کاهش ضخامت تیغه ها باعث افزایش مساحت قابل بهره برداری در ساختمان ها می شود با توجه به قیمت بالای مسکن و زمین در کشورمان این مسئله از نظر اقتصادی اهمیت می یابد.که در این مورد هم کناف رتبه اول را نسبت به سایر مصالح به خود اختصاص داده است و نیز از نظر عبور تاسیسات مکانیکی و برقی در سیستم کناف با توجه به شیار مخصوص عبور تاسیسات کار را برای مهندسین و کارفرمایان سهل و اسان تر کرده است که خود از پرت مصالح جلوگیری می کند و برای تعمیر کردن سیستم درایوال خیلی راحت تر است و تخریب زیاد ندارد (در دیوار های تری دی وال امکان عبور تاسیسات وجود دارد ولی بعد از ساخت امکان دسترسی به تاسیسات به سختی امکان پذیر است.)

3-با توجه به ارتباط مستقیم وزن ساختمان با شتاب زمین لرزه سقف کاذب کناف نسبت به سقف های کاذب سنتی با کاستن از بار مرده ساختمان به میزان 35% هم چنین کاهش نیروی موثر زمین لرزه بر ساختمان به میزان 60 درصد، کاهش تلفات انسانی را در وقوع بلاهای طبیعی نظیر زمین لرزه در بر دارد. لذا استفاده از این ساز و کار ما را به این مقصود نزدیک تر می سازد. دیوار های ساخته شده با آجر فشاری وزنی در حدود 260 کیلوگرم بر متر مربع دارد در حالی که دیوار های کناف 25 کیلوگرم بر متر مربع می باشد. کناف در میان مصالح نوین از نظر سبکی مقام اول را دارا می باشد. با توجه به زلزله خیز بودن کشور عزیزمان این نکته حائز اهمیت است.

4- بعد از اجرای دیوارهای کناف یک لایه بتونه ماستیک روی آن اجرا می شود که باعث به وجود آمدن سطحی یکنواخت برای رنگ آمیزی و کاهش جذب رنگ توسط پانل ها می شود، این امر باعث کاهش رنگ مصرفی مورد نیاز می شود. در نهایت با استفاده از دیوار کناف به راحتی سطحی کاملاً صاف با دقت بالا و آماده برای رنگ آمیزی داریم.

5- کاهش هزینه ساخت: دو ویژگی اول فوق انحصارا مختص سیستم کناف بوده و باعث افزایش سرعت پیشرفت پروژه و طبیعتاً کاهش روزهای ساخت یک پروژه و نهایتاً کاهش هزینه های ساخت (دستمزد کارگران ،برگشت زودتر سرمایه و..) به همراه دارد. همچنین کاهش هزینه های تامین ایستایی ساختمان به دلیل سبکسازی و عدم نیاز به ادوات جوشکاری و حذف هزینه های برقی و کاهش مصالح مصرفی نظیر میلگرد ، آجر، گچ کیسه، بلوک های سیمانی و … در مرحله تیغه کشی و نازک کاری از دیگر مواردی است که به کاهش هزینه های مازاد کمک می کند.

6-سیستم کناف علاوه بر کاستن از بار اقتصادی ساخت و ساز، موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز و عمر مفید بنا و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت در عایق بندی حرارتی طبق استانداردهای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان شده و نهایتا افزایش رغبت به سکونت برای مشتریان را به همراه دارد. با افزایش بهای انرژی و سوخت مسئله کاهش میزان مصرف سوخت و انرژی مورد بازنگری در کشورمان قرار گرفت. در راستای خواست کارفرمایان و اهمیت حفظ منابع استفاده از مصالحی که خود عایق حرارتی باشد یا امکان اجرای آسان عایق را فراهم کند وظیفه ملی برای حفظ منابع است . به مصالحی که دارای مقاومت حرارتی مساوی یا بیشتر از 0.5 m²k/w را دارا باشد عایق حرارتی اطلاق می شود.در سیستم کناف مابین پانل ها عایق حرارتی اجرا می شود و ضخامت دیوار افزوده نمی گردد.در دیوارهای ساخته شده با دیگر مصالح ضخامت عایق و گاهی ضخامت عایق و یک لایه هوا و ضخامت ناشی از دولایه شدن دیوار اضافه می شود.اجرای عایق با دیگر مصالح به جز تری دی وال و کناف براحتی اجرا نمی شود. دیوار های ساخته با مصالحی مانند آجرهای سفالی را می توان با اجرای کناف بر روی ان ها به عنوان پوشش برای اجرای عایق مابین دیوار و پانل های کناف به کار برد

7- امکان طراحی و اجرای انواع دکوراتیو به دلیل انعطاف پذیری بالا امکان انتخاب پوشش نهایی دلخواه بدون محدودیت نظیر کاشی ، رنگ، کاغذ دیواری و …

از دیگر مزایای سقف های کاذب کناف می توان به این مورد اشاره کرد که برخلاف سقف های سنتی که نیاز به طراحی آویز در سقف برای اجرای سقف وجود دارد ، سقف های کاذب کناف از این قاعده مستثی می باشند.

8-با اجرای سقف های مشبک می توان امکان دسترسی به فضای تاسیساتی پشت سقف را فراهم آورد ، البته در سقف های یکپارچه نیز می توان با تعبیه دریچه های بازدید این امکان را فراهم آورد. هم چنین سقف های کاذب مشبک معدنی کناف در طرح های زیبا و دکوراتیو با قابلیت آکوستیکی بالا علاوه بر زیبایی محیط می تواند فضایی آرام را برای کاربران به ارمغان آورد. از دیگر قابلیت های چشمگیر چنین سقف های کاذب مشبک معدنی کناف می توان به نسوز بودن و عایق حرارتی بودن آنها اشاره کرد.

9- در راستای بازسازی دیوارهای فرسوده بدون ایجاد هرگونه تخریب نیز کناف دیوارهای پوششی را به بازار عرضه نموده است . که قابلیت اجرای هرگونه پوشش نهایی روی این دیوارها وجود دارد.

10-مقاومت کم در برابر حریق از نقاط ضعف سازه های فولادی می باشد ، بر طبق ضوابط و آیین نامه ها سازه های فولادی می بایستدر برابر حریق مدت زمان مشخصی مقاومت نمایند. کناف ایران در این زمینه اقدام به عرضه پانل های FR مقاوم در برابر حریق و پانل های FM مقاوم در برابر رطوبت و حریق نموده است . بوسیله این پانل ها می توان با پوشش تیرها و ستون ها مقاومت مورد نظر را کسب کرد.

11- هم چنین به دلیل قابلیت های چشمگیر سیستم کناف در عایق بندی صوتی می توان به کاهش میزان صدا و عایق صوتی بودن و ایجاد محیطی آرام برای ساکنین اشاره نمود.

12- یکی از معضلاتی که ساکنین منازل با آن روبرو هستند آلودگی صوتی ناشی از هم جواری با خیابان ها وتردد در راه پله ها و… می باشد این مسئله در ساختمان هایی مانند بیمارستان ها اهمیت بیشتر و مهم تری دارد. انتخاب مصالحی که باعث کاهش سرو صدا شود آسایش و آرامش را برای ساکنین فراهم می سازد. هر چقدر محصولات مصرفی متراکم تر باشند میزان عبور صدا از آن ها بیشتر است. در سیستم کناف لایه هوا یا عایقی که مابین پانل ها وجود دارد نظیر عایق پشم سنگ و یا پلی استایرن به ارمغان می آورد و این محصول را به عایق کاملاً صوتی تبدیل می کند. طبق مبحث هجده مقررات ملی ساختمان حداقل شاخص کاهش صدا برای دیوارها در ساختمان های مسکونی برای جداکننده دو واحد مجاور 50 دسی بل و برای اتاق خواب از فضای بیرونی ساختمان چهل و پنج دسی بل می باشد. این مقدار برای محصولات نوین کناف و دیوارهای تری دی وال برابر 48 دسی بل است که این کناف و تری دی وال را در زمره عایق های صوتی با کیفیت مناسب و مطابق با استاندادرها قرار می دهد.

13- ایمن سازی ساختمان در برابر آتش سوزی برای حفظ جان ساکنین و افزایش عمر ساختمان ها از جمله نکات ضروری است که باید در مراحل اجرای ساختمان مد نظر قرار بگیرد. با آینده نگری و انجام اقدامات لازم می توان از خسارت های سنگین مالی و جانی به راحتی جلوگیری کرد ،از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد: طراحی راه های مناسب برای خروج سریع ساکنین در هنگام وقوع آتش سوزی به کارگیری سیستم های اطفائ حریق استفاده از مصالحی که از گسترش سریع آتش و شعله ور شدن جلوگیری کند حفاظت از اجزای سازه ساختمان(تیرها و ستون ها) در برابر آتش و...


تمام آگهی های مهندس الوانکار
طراحی و اجرای کناف و دکوراسیون داخلی گروه بنا کومه پارس متخصص در زمینه انواع سیستم های ساخت و ساز خشک دارای سابقه ا ... تهران - الوانکار , تلفن : ۰۹۱۲۳۰۴۶۴۵۹ ۰۹۱۲۳۰۴۶۴۵۹ 02/12/28
کناف گروه بنا کومه پارس متخصص در طراحی و اجرای انواع سیستم های ساخت و ساز خشک (سقف و ... تهران - الوانکار- کارشناس ارشد عمران , تلفن : ۰۹۱۲۳۰۴۶۴۵۹ - ۲۶۴۱۴۹۰۳ ۰۹۱۲۳۰۴ 02/12/28
کناف گروه بنا کومه پارس متخصص در طراحی و اجرای انواع سیستم های ساخت و ساز خشک (سقف و ... تهران - الوانکار - کارشناس ارشد عمران , تلفن : ۰۹۱۲۳۰۴۶۴۵۹ ۰۹۱۲۳۰۴۶۴۵۹ 02/12/28

3 3